May 31, 2010

Can I..?


All this while, after reading this blog. Here's something that I want you to think of..


Suka entri ini? Share dengan rakan-rakan..

6 comments:

NikShah said...

saya makan jugak tapi bile rase nak makan. Dari sekat2x, and then sekali dapat menyantak (ayat kasar...hehehe), tak hingat dunia...lagi parah... tapi terpulang dekat individu tue sendiri...lalala

Eijam said...

Utk aku...aku mkn time weekend or cuti umum sahaja..tp tidak dlm kuantiti yg byk...tp btol ckp encik susu sejat...memang rasa nikmat giler2 bila dapat makan mknan di atas... 1 hari pada weekend utk cheat day..weekdays utk diet 100% ..

Terima kasih sususejat!

Joy Kalonas said...

ShaEyna: Sebenarnya, semua makanan di atas boleh dimakan. Tak salah, cuma biar kena dengan 'kuota'. Sebagai cth, anggaplah DCR kita tu sebagai sebuah beg pakaian. Kalau kita isi beg tersebut dengan pakaian yang tebal2 dan besar (high calorie), maksudnya kita dah mkn byk ruang dan untuk perkakas yang lain kita perlu isikan sesuatu yang lebih nipis dan kecil (low calorie). Tapi kalau kita potong seluar panjang supaya menjadi pendek (ni ala2 cerita mr. bean), kita boleh jimatkan lagi ruang kuota beg tersebut dengan perkakas yang lain. It's all about how you manage your DCR (if to mantain weight) or to manage your shifted DCR (weight gain/loss) ;)

Eijam: benar eijam. Itu sangat membantu buat mereka yang betul2 kepingin makan snek atau makanan berkalori tinggi yang lain, boleh 'reserved' tu untuk weekend. (It's your cheat day, but do not to over until you feel like bloated, 'rasa kenyang nak muntah'). But make sure the rest 6 days you are on the right track :)

contengconteng said...

benar hasrizul, penjagaan pemakanan yang baik akan memastikan kehidupan yang lebih sihat dan sejahtera. saya suka usaha saudara hasrizul menyebarkan info info yang sangat berguna ini. teruskan ya!

Joy Kalonas said...

terima kasih saudara fadhlihamdan. teruskan membaca dan menyokong susu sejat ;)

Anonymous said...

o0wh, nama btol hasrizul ka incik EJOY??
bru cheq taw....;o
~cek0dok~

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts with Thumbnails